نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1998
-
الف
+

از درخشش «قصیده گاوه سفید» در سویدن تا اهدای جایزه به «اقیانوس پشت پنجره»

۲ فلم «قصیده گاو سفید» و «اقیانوس پشت پنجره» از جشنواره های بین المللی جایزه گرفتند.

به گزارش آی فیلم 2، هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم زوریخ به کار خود پایان داد و فلم «قصیده گاو سفید» ساخته «بهتاش صناعی‌ها» و «مریم مقدم» و به تهیه‌کنندگی «غلامرضا موسوی» که در دهمین حضور بین‌المللی‌اش در بخش مسابقه اصلی این رویداد حضور داشت در نهایت تقدیر ویژه هیأت داوران را به خود اختصاص داد.

قصیده گاو سفید

 «قصیده گاو سفید» تنها فلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه امسال جشنواره فلم زوریخ بود که با ۱۳ فلم دیگر برای دریافت جایزه «چشم طلایی» این جشنواره به رقابت پرداخت و در نهایت جایزه به فلم «کیارا» ساخته «جوناس کارپینیانو» از ایتالیا رسید.

این رویداد سینمایی از معتبرترین جشنواره‌های فلم در اروپا است که هرساله میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب سینما و ۱۵۰۰ خبرنگار یا آژانس خبری از سرتاسر اروپا و جهان است.

«مریم مقدم»، «علیرضا ثانی‌فر»، «آوین پوررئوفی» «فرید قبادی»، «لیلی فرهادپور»، «سوده ازقندی»، «امیر شریعت»، «ماهور احمدی»، «محمد حیدری»، «زهرا پرهون»، «ابراهیم گله‌دارزاده»، «سمیه برجی»، «مهدی پیله‌وری»، «ماندانا معزی‌پور»، «سمکو روشنی» و «پوریا رحیمی‌سام» بازیگران این فلم هستند.

اقیانوس پشت پنجره

همچنین جایزۀ بزرگ بخش رقابتی جشنوارۀ بین‌المللی فلم زیروپلاس روسیه به فلم «اقیانوس پشت پنجره» ساختۀ «بابک نبی‌زاده» از ایران تعلق گرفت.

این فلم پیش از این نیز علاوه بر دریافت شش جایزه از جشنواره‌ بین المللی کودک و نوجوان اصفهان، موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین فلم کودک از جشنواره فلم سان فرانسیسکو امریکا گردیده بود.

جشنواره زیروپلاس از تاریخ ۲۷ سپتمبر تا ۳ اکتبر در شهر تیومن روسیه در چهار بخش فلم‌های بلند سینمایی، فلم‌های مستند، فلم کوتاه و انیمیشن با موضوعاتی درباره‌ی کودکان و نوجوان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید:

راه یابی «قصیده گاو سفید» به جشنواره فلم زوریخ

م ا 

نظر شما
ارسال نظر