نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4076
-
الف
+

«معروف جان عبدالرحمان اف»: هنر ابزاری برای گسترش صلح در کشورهای همسایه است

«معروف جان عبدالرحمان اف» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 از نقش هنر در گسترس و توسعه صلح سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، دومین نمایشگاه ملی «آرمان صلح» با عنوان «هنر برای صلح» به مناسبت روز جهانی صلح با همکاری کمیسیون ملی یونسکو ایران در نگارخانه و سالن آمفی تیاتر دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو در تهران از 28 شهریور الی 2 مهر 1400 برگزار شد.

آیین بزرگداشت این مراسم با حضور دیپلومات هایی از کشورهای تاجیکستان، پاکستان، اندونزیا، رومانی، ترکیه، فیلیپین، اسلواکی، مکزیک و مهمانانی از ایکوم ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم «معروف جان عبدالرحمان اف» معاون سفیر و سکرتر «دبیر» اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 در این نمایشگاه ضمن تبریک روز صلح جهانی عنوان کرد: صلح؛ ثبات و آرامش است و هر جا که صلح باشد با پیشرفت، رشد و رونق همراه است و هم ردیف با صلح هنر و هنرمند حاضر است.

معاون سفیر جمهوری تاجیکستان ضمن سپاسگذاری از برگزارکنندگان چنین برنامه هایی که به گسترش و ترغیب صلح موثر هستند ابراز کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی بسیار خوب است و از این طریق می توان با ترغیب هنرمندان به گسترش صلح کمک کرد.

در انتها عبدالرحمان اف گفت: ما باید از طریق هنر و هنرمندان و با این راه و رسوم در مناطق همجوار نیز موثر باشیم تا در کشورهای همسایه ما نیز آرمش و صلح و ثبات پایدار باشد.

گفتنی است در ادامه این مراسم، از کتاب «آرمان صلح» رونمایی شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر