نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3439
-
الف
+

استقبال تماشاگران از فلمی با موضوع تجلیل نوروز در تاجیکستان

فلم تجلیل نوروز در تاجیکستان به کارگردانی «محسن رحیمی» در جشنواره بین المللی فلم کشورهای اسلامی در قازان با استقبال صمیمی تماشاگران مواجه شد.

به گزارش آی فیلم 2، فلم «بهترین» که با موضوع نوروز ساخته شده است، در جشنواره بین المللی فلم کشورهای اسلامی در قازان(کازان) با استقبال صمیمی تماشاگران مواجه شد.

 این فلم داستان تجلیل نوروز در تاجیکستان است که توسط «محسن رحیمی»، کارگردان ایرانی مقیم کویت  در شهر و روستاهای تاجیکستان ساخته شده و «دولت رجب اف»، هنرمند تاجیکستانی در آن ایفای نقش کرده است.

«محسن رحیمی» در مراسم نمایش این فلم گفت: «وقتی به تاجیکستان آمدم مشاهده کردم همه مردم شاعرانه صحبت می کنند و این مرا به وجد آورد و تصمیم گرفتم فلمی درباره تجلیل نوروز در این کشور بسازم. که در ابتدا یک داستان کوچک بود که به فلم مستند تبدیل یافت. من مردم تاجیکستان را دوست می دارم و احترام می کنم. هدف از ساختن فلم مذکور آشنا نمودن جهان عرب با سنت و آداب تاجیکان بود.»

گفتنی است جشنواره بین المللی فلم کشورهای اسلامی قازان از 5 تا 10 سپتمبر سال روان در شهر «قازان روسیه» برگزار گردید.

محسن رحیمی، کارگردان متولد ۱۳۵۳ در کشور کویت و دانش‌آموخته سینمای جوان و دانشجوی ماستری روزنامه‌نگاری است. او در سال ۱۳۷۹ با ساخت فلم‌های کوتاه و مستند کارش را شروع کرده و سابقه بازیگری در فلم سینمایی «خواب تلخ» و سریال های «قرعه» و «چرخ و فلک» را در کارنامه حرفوی اش دارد.

این کارگردان تجربه‌ ساخت فلم های «آسمانی میان شهر»، «اصفهان، آرزویی گمشده»، «سکوت آهنگها دارد برای شنیدن»، «البِشت» و «کیپ تاون، نگینی بر آفریقا» را در کارنامه فلم‌سازی‌اش دارد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر