نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3071
-
الف
+

نگاه قابل تامل کارگردان هندی به مقوله «کرونا» در قالب انیمیشن

تندیس و دیپلم افتخار بهترین پویانمایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم مقاومت به فلم انیمیشن «منجی» رسید.

به گزارش آی فیلم2، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم مقاومت ایران، تندیس بهترین پویانمایی خود را به «منجی (The Saviour)» ساخته «آرجون موخِرجی» فلمسازی از کشور هند اهدا کرد.

فلم انیمیشن «منجی» برگرفته از داستانی واقعی در هند، طی ۲ دقیقه و ۳۹ ثانیه تولید شده است.

«آرجون موخِرجی» در یک مصاحبه درباره «آخرین منجی» گفت: هند یکی از کشورهای جهان است که بیشتر تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار دارد. فعالان بخش صحی با جان و دل تلاش می‌کنند تا مردم را نجات دهند؛ اما درباره‌ زندگی روزمره و کسانی که زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا با جمع‌آوری زباله‌ها، شهرها را تمیز کنند، بسیار کم صحبت می‌شود.

وی ادامه داد: فلم ما بر اساس یک داستان واقعی بود که در شهر کوچکی از پنجاب هند اتفاق افتاد. شهری کوچک که ساکنان آن یک روز تصمیم می گیرند از مرد صفاکار محل خود تقدیر کنند.

این فلمساز هندوستانی افزود: ما می خواستیم کار بزرگی را که پاکبانان انجام می‌دهد، به جهانیان نشان دهیم و حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که از طریق این فلم قدردانی خود را نشان دهیم. 

«آرجون موخِرجی» از انگیزه ساخت فلم «منجی» به فارس گفت: انگیزه اصلی ما الهام بخشیدن به مردم بود تا از صمیم قلب کارگران و پرسنل صحی را تکریم کنند. این افراد از هر نظر ستاره‌های واقعی زندگی هستند و به هیچ وجه نمی‌توان فداکاری‌های آنها را فراموش کرد. امیدواریم فلم ما به عنوان سند و شاهدی از تلاش‌های کارگران بخش صحت در این روزها، برای سال‌های آینده باشد.

در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فلم مقاومت، در بخش جدیدی تحت عنوان «مدافعان سلامت» فلم هایی مورد داوری قرار گرفتند که درباره فداکاری‌های پرسنل صحی در دوران همه‌گیری کرونا ساخته شده بودند.

جشنواره بین‌المللی فلم مقاومت تاکنون در کشورهای مختلف از جمله روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکیه، فنلاند، نیجریه، هند، سوریه، لبنان، فلسطین برگزار شده است.

 م ح

نظر شما
ارسال نظر