نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
11004
-
الف
+

هنرمندان ایرانی که با هم ازدواج کرده اند

در بین هنرمندان ایرانی، كم نیستند كسانی كه شریك زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب كرده اند.

در بین هنرمندان ایرانی، كم نیستند كسانی كه شریك زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب كرده و زندگی مشترك خود را اینگونه رقم زده‌اند. ازدواج هنرمندان گرچه خبرهای بسیار با خود به همراه دارد، اما همواره یكی از جذاب‌ترین بخش زندگی هنرمندان است.

به گزارش آی فیلم2، نكته جالب توجه در این گونه ازدواج‌ها، پرورش فرزندان هنرمند است تا جایی كه لیلی رشیدی و باران كوثری از جمله بازیگران مطرح سینمایی ، فرزند هنرمندان قدیمی ایران هستند.

در ادامه این مطلب می‌توانید با برخی از زوج‌های هنری آشنا شوید.
 


جهانگیر كوثری و رخشان بنی‌اعتماد

جهانگیر كوثری علاوه بر تهیه‌كننده گی سینما، بیشتر به عنوان گزارشگر برنامه‌های ورزشی فعالیت می کند؛ او كه از  رشته كارگردانی سینما فارغ شده است؛ همسر رخشان بنی‌اعتماد و پدر باران كوثری است. بنی‌اعتماد نیز یكی از شناخته‌شده‌ترین كارگردانان، فلم نامه نویسان و تهیه‌كننده گان زن است كه در سوابق كاری او آثاری چون «روسری آبی»، «گیلانه» و «خون‌بازی» ثبت شده است.

رامبد جوان و نگار جواهریان
 
«رامبد جوان» هنرپیشه، گوینده و كارگردانی است كه نامش همواره با شیطنت‌های خاص او همراه است. جوان كه با کرکتر «فرید صباحی» در مجموعه خانه سبز شناخته شد، این روزها با برنامه «خندوانه» نام خود را به یک برند در هنرهای تصویری ایران تبدیل کرده است.

ازدواج او با نگار جواهریان سال پیش علنی شد، جواهریان بازیگری توانا و خوش سابقه در تیاتر و سینمای ایران است که آثار برجسته ای چون «قندون جهیزیه» و «حوض نقاشی» را در کارنامه هنری خود دارد.

 

نیما فلاح و سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی فرزند  «مسعود ولدبیگی» از چهره پردازان سینما و تلویزیون ایران است. وی با سریال کمیدی «پاورچین» ساخته مهران مدیری به شهرت رسید.

بانو ولدبیگی سال 1384 با «نیما فلاح» بازیگر ایرانی ازدواج کرد؛ در میان زوج‌های هنری که در زمینه بازیگری فعالیت می‌کنند، «نیما فلاح» و «سحر ولدبیگی» زنده گی بدون جنجالی دارند.

 

مهراب قاسم‌خانی و شقایق دهقان

مهراب قاسم خانی نویسنده سریال کمیدی «پاورچین» بود و شقایق بازیگر این سریال که همین حضور باعث آشنایی‌ و زمینه ازدواجشان را فراهم كرد.

شقایق دهقان علاوه بر بازی در این سریال کمیدی، در سریال های  کمیدی دیگری چون «مسافران»، «دزد و پلیس»، «ساختمان پزشكان » و «باغ مظفر» نیز ایفای نقش کرده است.

مهراب قاسم‌خانی نیز با نگارش فلم نامه های کمیدی شناخته می‌شود؛ حاصل این ازدواج پسری به نام «نویان» است.

 محمود پاك‌نیت و مهوش صبركن
 
پاك‌نیت با فلم «گشتی‌ها» به دنیای بازیگری وارد و با «روزی روزگاری» شناخته شد. او همسر «مهوش صبركن» بازیگر سینما، تلویزیون و تیاتر ایران است. این زوج در آثار متعددی نظیر «یوسف پیامبر» و «پس از باران» با هم هم بازی بوده اند.

حمید سمندریان و هما روستا

«حمید سمندریان» و «هما روستا» از زوج های تیاتری ایران هستند.

سمندریان که از بیماری سرطان رنج می برد،  22 سرطان ۱۳۹۱ در سن ۸۱ ساله گی در خانه خود درگذشت.

خانم روستا نیز در 4 میزان 1394 همزمان با روز تولدش بعد از سال ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان درگذشت.


 

داوود رشیدی و احترام برومند

مرحوم «داوود رشیامیردی» از رشته كارگردانی و بازیگری تیاتر دانشگاه جنوا فارغ شده است. استاد رشیدی كه كار خود را با بازی تیاتر آغاز كرده است، با فلم «فرار از تله» به عرصه سینما وارد شد.

او در آثاری چون «كمال‌الملك» و «گل‌های داوودی» حاضر شده و همواره به عنوان یكی از بزرگان سینمایی ایران شناخته می‌شود.

احترام برومند كه بیش از بازیگری در اجرای برنامه‌های كودك دهه 50 شناخته می‌شود، خواهر مرضیه و راضیه برومند است. برومند همواره در كنار داوود رشیدی بود و این زوج موفق توانستند فرزند هنرمندی چون لیلی را به جامعه هنری تحویل دهند. فرهاد دیگر فرزند آن‌هاست.

امیر جعفری و ریما رامین‌فر

جعفری كه در كنار ریما رامین‎فر زوج محبوبی را تشكیل داده، در فلمهایی چون «قاعده تصادف»، «نفوذی»، «بی‌پولی» و «مكس» نیز بازی كرده است.

رامین‌فر نیز که با بازی در  سریال پایتخت طرفداران بسیاری به دست آورده، مادر یك پسر 10 ساله به نام «آیین» است.

جعفری در سال 82 در فلم «نان، عشق و موتور 1000»  با رامین فر آشنا شد و بعد از مدتی باهم نامزد شدند تا اینکه بعد از 8 سال ازدواج کردند.

فرخ نعمتی و سهیلا رضوی

فرخ نعمتی بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ آغاز کرد ولی با حضور در سریال «خانه سبز» شناخته شد و تا امروز در فلمها و سریال های زیادی هنرنمایی کرده است. سهیلا رضوی بازیگر توانمند تیاتر و سینما که در سال های اخیر با هنرنمایی در سریال «شهرزاد» دوباره نامش بر سر زبان ها افتاده، همسر فرخ نعمتی است.

مسعود رایگان و رویا تیموریان

زوجی هنری كه بیش از آنكه بازیگر سینما و تلویزیون باشند، بازیگر تیاتر هستند. البته رایگان در آثاری چون «مدار صفر درجه»، «سقوط یك فرشته»، «سنتوری»، «خون‌بازی»، «گلچهره» و «بوسیدن روی ماه» حاضر شده است و تیموریان نیز در فلمهای «زندان زنان»،« گزارش یك جشن»، «سنتوری»، «شب دهم » و «كافه ستاره بازی» كرده است. این زوج در مجموعه شمس‌العماره نقش زوج عاشق‌پیشه‌ای را بازی می‌كردند كه در نوع خود، جالب و دیدنی است.


امین زندگانی و الیكا عبدالرزاقی
 
الیكا عبدالرزاقی گرچه فارغ ادبیات نمایشی است و در پرونده كاری‌اش آثار بسیاری ثبت كرده است، اما حضورش در سریال «قهوه تلخ» چنان زیبا بود كه بسیاری او را برای بازی در همین نقش می‌شناسند.

عبدالرازقی در فلم های «فرزند صبح»، «ویلای من»، «میوه ممنوعه» و «مرد هزار چهره » بازی كرده است. امین زندگانی هم كه بازیگر سینما و تلویزیون است در آثاری چون «ملك سلیمان»، «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته» و «روزگار جوانی» بازی كرده است.


امین حیایی و نیلوفر خوش‌خلق

حیایی سال 70 با فلم دو همسفر به دنیای بازیگری آمد و خوش‌خلق در سال 79 با فلم مونس. حیایی كه در پرونده كاری خود آثار بسیاری به ثبت رسانده است ، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فلم فجر در سال ۱۳۸۶ را از آن خود كرد. حیایی امسال روزهای پرکاری را گذرانده و در جشنواره فلم فجر سی و ششم (سال 96) هم برنده دیپلوم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

حدیث فولادوند و رامبد شکرابی

«دست های آلوده»،«غزل»، «کما»، «رز زرد» از جمله کارهای فولادوند است که او را در میان مردم مطرح کرد، او البته در تلویزیون هم چند تجربه نظیر «مختارنامه» داشته است.

شکرآبی هم بازیگری در تلویزیون را از سال ۱۳۷۵ با مجموعهٔ تلویزیونی تنگنا شروع کرد. وی در سال ۱۳۸۹ با حدیث فولادوند ازدواج کرد.

 


محسن قاضی‌مرادی و مهوش وقاری

قاضی مرادی بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فلم «حسن سیاه» كارش را آغاز كرده است. مهوش وقاری، همسر او نیز در فلم های بسیاری بازی كرده و یكی از چهره‌های هنری شناخته شده است. 


فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

آئیش از جمله بازیگرانی است كه تحصیلات هنری خود را درامریكا و انگلیس گذرانده و پس از 27 سال و در سال 76 به همراه همسر خود به تهران آمده است.

بازی در فلمهای مكس، پوپك و مش‌ماشالله، زندگی با چشمان بسته و سریال قصه‌های در شهر از جمله كارهای اوست.

طهماسبی نیز دارای مدرک ماستری رشته خبرنگاری با گرایش تیاتر و علوم سیاسی است. طهماسبی كه علاوه بر بازیگری، كارگردانی تئاتر نیز انجام می‌دهد آثاری چون پارك‌وی، سنتوری و ماهی‌ها عاشق می‌شوند را در پرونده كاری خود دارد.

 


تهمینه میلانی و محمد نیك‌بین

تهمینه میلانی كه همگان او را به عنوان كارگردان می‌شناسند، در پرونده كاری خود فلمنامه نویسی، منشی صحنه، طراحی صحنه و لباس و تهیه‌كننده گی فلم را نیز تجربه كرده است. محمد نیك‌بین تهیه‌كننده بیشتر آثار اوست و این زوج هنری دختری به نام جینا دارند. 

لادن مستوفی و شهرام اسدی

یک زوج کارگردان - بازیگر دیگر که با اختلاف سنی حدود 20 سال، سال های سال است که در کنار هم زنده گی بی جنجالی دارند و خوشبخت هستند.

بابک حمیدیان و مینا ساداتی

بابک حمیدیان بازیگر توانای سینمای ایران 2 سال پیش با «مینا ساداتی» بازیگر توانا و بی حاشیه سینما و تیاتر ازدواج کرد. 

اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی

اشکان خطیبی و آناهیتا درگاهی

اشکان خطیبی یکی دیگر از هنرمندان ایرانی است که جز بازیگری در ترانه سرایی، آهنگسازی و آوازخوانی نیز فعالیت دارد؛ وی با «آناهیتا درگاهی» بازیگر جوانی که پیش از این به صورت حرفه ای به هنر نقاشی می پرداخت، ازدواج کرده است.

بهروز افخمی و مرجان شیرمحمدی

افخمی کارگردان پرآوازه سینمای ایران است که 10 سالی می شود با «مرجان شیرمحمدی» بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است. پسری به نام آهیل ثمره این ازدواج هنری است. 

جواد عزتی و مه لقا باقری

جواد عزتی بازیگر سریال های کمیدی ایران نزدیک به یک دهه است که یک زنده گی آرام با «مه لقا باقری» بازیگر کمیدی تلویزیون و تیاتر این کشور دارد. جواد که در سال های اخیر با هنرنمایی های متنوع اش بسیار محبوب شده، در مسیر موفقیت بسیار سریع تر از همسرش حرکت می کند، مه لقا هم در فصل پیش دورهمی حضور موفق اما موقتی داشت.

منوچهر هادی و یکتا ناصر

چند همکاری مشترک یک اتفاق خیر رقم زد و «منوچهر هادی» کارگردان سینما با «یکتا ناصر» بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ازدواج کرد. این زوج هنری دختری یک ساله به نام «سوفیا» دارند. 

علی اوجی و نرگس محمدی

نرگس محمدی بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر او را با بازی در سریال «ستایش» می شناسند، با «علی اوجی» تهیه کننده آلبوم های موسیقی و بازیگر فلم های کمیدی مهران مدیری ازدواج کرده است.

ب م

نظر شما
ارسال نظر
سحر پویا

سلام لطفا سریال قصه های یاسین رانشرکنید