نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1561
-
الف
+

نمایشگاه تولیدات زنان متشبث روستایی در کابل برگزار شد

نمایشگاه تولیدات روستایی ، به منظور حمایت از زنان متشبث در شهر کابل برگزار شد.

نمایشگاه سه روزه تولیدات زنان متشبث روستایی در باغ بابر کابل آغاز به کار کرد.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه تولیدات زنان روستایی ، امروز چهارشنبه (23 حوت) در باغ بابر شهر کابل افتتاح شد و تا سه روز ادامه خواهد داشت.

 «مجیب الرحمن کریمی» وزیر احیا و انکشاف دهات افغانستان، در مراسم افتتاح این برنامه گفت: همکاری میان سکتور خصوصی و نهادهای دولتی در رشد اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

کریمی بیان داشت که در این نمایشگاه 130 غرفه تولیدی که زنان مدیریت آن را بر عهده دارند به نمایش گذاشته شده که 80 غرفه آن از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات و برنامه ملی انکشاف صنایع روستایی دایر شده است.

وزیر احیا و انکشاف دهات افغانستان در ادامه افزود: برنامه ملی انکشاف صنایع روستایی توانسته بیش از 5000 گروه سپما ،500 اتحادیه قرضه و 1300 گروه تولیدی در 694 قریه ایجاد کند که بیش از 80 هزار تن در آن حضور دارند و همچنان 141500 فرصت کاری برای هموطنان فقیر ما به وجود آورده است .

جمهور به نقل از وزیر احیا و انکشاف دهات نوشت: «بیش از 60 درصد مستفید شوندگان برنامه ملی انکشاف صنایع روستایی را زنان تشکیل می‌دهد».

مسوولان وزارت انکشاف دهات تاکید می‌کنند که بلند بردن مالکیت زنان بر دارایی ها و فعالیت های اقتصادی آنان به خانواده ها کمک می‌کند تا به رفاه و امکانات اقتصادی دسترسی پیدا کنند. 

ح ح / ن ذ

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین